Tröttsamt

Jag blir så himla less på människor som hela tiden pratar om sig själv, som hela tiden ska vara bäst eller sämst.
Ni ska tycka synd om mig eller ni ska "se upp till mig och säga woow". Jag slutar tillslut att lyssna.
Det är inte så kul att höra hela tiden "Jag jag jag jag jag" ingen fråga eller så och när man själv berättar något så har personen alltid gjort något värre, varför inte bara låta det vara? Och låta någon annan vara i centrum för engångs skull, eller kanske inte ens i centrum men att någon annan får ta lite plats!?
Det blir väldigt jobbigt i längden, men jag tror och hoppas att de som är så märker tillslut att de inte får samma respons och kanske slutar.

Är du en sån som vill ha väldigt mycket uppmärksamhet bra som dåligt spelar ingen roll?

Jag förstår att de flesta som har uppmärksamhets behov nästan aldrig blivit sedda alls under sin uppväxt och när man väl börjar se dem så öppnar sig en kran av outsinlig törst efter bekräftelse och uppmärksamhet. Men snälla
gå till en psykolog för din egen skull! Jag lovar de kan hjälpa dig, för snart har du ingen kvar som orkar.


Kommentarer
Postat av: pia eriksson



Klart jag vill ha uppmärksamhet ;)



Näe har efter lång och trogen tid med mig själv...lärt mig att skratta åt alla dumma saker jag gör och allt som händer.Försöker att inte ta mig själ på så stort allvar för ingen är felfri och går igenom livet utan bekymmer :)



kram

2011-01-19 @ 16:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0